D&H10C i.c.m. Arnold HN2181

Vragen over de producten van
hmvanmoll

D&H10C i.c.m. Arnold HN2181

Ongelezen bericht door hmvanmoll » 14 feb 2018, 17:40

L.S.

Ik heb een tweetal Arnold HN2181, met in beide treinstellen een D&H10C.
Een treinstel loopt perfect, zowel voor- als achteruit.
De andere loopt perfect achteruit, maar vooruit blijft het treinstel met regelmaat staan. Het rijdt een 30cm, dan weer 100 cm en stopt dan. Na een paar seconden gaat het treinstel vanzelf weer rijden. De front- en sluitlichten, evenals de binnenverlichting, blijven gewoon branden en knipperen niet als het treinstel stopt en/of weer vertrekt.

De beide decoders staan exact hetzelfde ingesteld.

Iemand enig idee, wat de oorzaak kan zijn? En daarbij, weet iemand dan ook de oplossing?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,

Barry

DTS
Beheerder

Re: D&H10C i.c.m. Arnold HN2181

Ongelezen bericht door DTS » 16 feb 2018, 08:53

Kijk even of er een PTC op de printplaat zit. Dat is een klein rechthoekig soort weerstand die de boel in de war schopt. Zo ja, eruit halen en doorverbinden.

Verder heeft Arnold hier sowieso last van. Even de wielen reinigen en flink laten rijden. Dan is de coating weg van de wielen en word dat snel beter.

Domburg Train Support - www.domburgtrainsupport.nl

Gast

Ongelezen bericht door Gast » 16 feb 2018, 09:17

Martin,

Ik begrijp jouw voorstel.
Echter, ik twijfel of ik het in die richting moet zoeken.

Zoals aangegeven, ik heb 2 identieke treinstellen met 2 identieke decoders.
Het ene treinstel loopt perfect voor- en achteruit, zonder dat daar een PTC is uitgehaald. (Of is dat toeval??)
De andere alleen goed achteruit.

Het gekke is, dat als ik in de decoder de rijrichting omdraai (CV29=3 i.p.v. 2) het probleem zich mee verplaatst.
Het komt dus op de een of andere manier uit de decoder.

Wat ik nu nog ga proberen, is de 2 decoders in de treinstellen omwisselen. Kijken of het probleem zich dan meeverplaatst.

Groeten,

Barry

DTS
Beheerder

Ongelezen bericht door DTS » 16 feb 2018, 09:21

Als dat zo is dan ligt het aan de coating van de wielen. Dat geeft contactproblemen die het stoppen/doorgaan verklaren.

Domburg Train Support - www.domburgtrainsupport.nl

Plaats reactie