aansluiten van de HPP4 op wisselstraat 4WL verbonden op kruispunt

Vragen over de relaisprint HPP4
Gast

aansluiten van de HPP4 op wisselstraat 4WL verbonden op kruispunt

Ongelezen bericht door Gast » 20 aug 2019, 15:44

In de aansluitvoorbeelden vond ik de aansluiting van de HPP4 op een Peco code 55 Scissor wissel. In mijn baan ligt een soortgelijke situatie alleen betreft het bij mij 4 wissels links, de afgebogen zijn verbonden met een kruispunt. Het betreft hier Fleischmann Profirails. Mijn vraag is heeft het merk van de rails invloed op de wijze van aansluiten op de HPP4. In mijn situatie is er ook geen sprake van polarisatie maar twee gelijkwaardige sporen. Het kruispunt is bij alle 4 uitgangen geïsoleerd. Is het aansluiten van de HPP4 op de 2 puntstukken van het kruispunt al voldoende.

DTS
Beheerder

Re: aansluiten van de HPP4 op wisselstraat 4WL verbonden op kruispunt

Ongelezen bericht door DTS » 20 aug 2019, 17:13

Anonymous schreef:In de aansluitvoorbeelden vond ik de aansluiting van de HPP4 op een Peco code 55 Scissor wissel. In mijn baan ligt een soortgelijke situatie alleen betreft het bij mij 4 wissels links, de afgebogen zijn verbonden met een kruispunt. Het betreft hier Fleischmann Profirails. Mijn vraag is heeft het merk van de rails invloed op de wijze van aansluiten op de HPP4. In mijn situatie is er ook geen sprake van polarisatie maar twee gelijkwaardige sporen. Het kruispunt is bij alle 4 uitgangen geïsoleerd. Is het aansluiten van de HPP4 op de 2 puntstukken van het kruispunt al voldoende.
Nee hoor, technisch gezien maakt dat niets uit.

Groetjes

Mike Ruivenkamp

Ongelezen bericht door Mike Ruivenkamp » 21 aug 2019, 15:59

Gast, met dank voor uw opmerking aangaande de eerste helft van mijn vraag betreffende het evt verschil in merk rails. Wellicht weet u ook antwoord te geven op mijn tweede vraag: is het voldoende om alleen de twee puntstukken van het geisoleerde kruispunt met de HPP4 te verbinden bij twee gelijkwaardige sporen met gelijke polarisatie..

DTS
Beheerder

Ongelezen bericht door DTS » 21 aug 2019, 17:58

Dat is lastig zo te bepalen, een situatiefoto helpt heel veel.

Kan je die aanleveren hier?

DTS
Beheerder

Ongelezen bericht door DTS » 24 aug 2019, 16:56

Hoi,

De foto kunnen we niet openen. Lees even het topic omtrent plaatsen van foto's via Flickr of Photobucket.

Tnxs

Mike Ruivenkamp

Ongelezen bericht door Mike Ruivenkamp » 24 aug 2019, 18:23

IK krijg het niet voor elkaar.ten einde raad maar een email gestuurd en foto toegevoegd. Excuses voor het ontstane ongemak.

DTS
Beheerder

Ongelezen bericht door DTS » 24 aug 2019, 20:12

Geeft niks, gaat vast goed komen.

Plaats reactie