Rem- en wegrijmodule op een digitale baan zonder programmatuur

Vragen over de....
Bart51

Rem- en wegrijmodule op een digitale baan zonder programmatuur

Ongelezen bericht door Bart51 » 11 sep 2017, 11:26

Hallo Martin,

Op de laatste Houtenbeurs heb ik je er al even over gesproken.Op mijn baan, bestuurd door een zwarte Roco Z21 met Android tablet van Samsung. Zoals je wel weet rijden mijn loks met een Kuehn 045 decoder (uitgezonderd 1 lok, die heeft een Lenz Gold mini) Verder is er niks.
Nu komen er op mijn baan punten voor, voornamelijk in station en haltes, waar ik de treinen automatisch wil laten stoppen. En dan door een druk op een knop de treinen weer laat vertrekken.
Voor deze situatie vraag ik me af of hier modules voor zijn die direct op de baan worden aangesloten en waar ik dus met een klein stukje gereedschap (bv schroevedraaiertje ) de remweg kan instellen.
Ik ben benieuwd of je hiervoor iets hebt.

Groet Bart

DTS
Beheerder

Re: Rem- en wegrijmodule op een digitale baan zonder programmatuur

Ongelezen bericht door DTS » 11 sep 2017, 23:13

Hoi Bart,

Kijk eens naar het Lenz ABC systeem.

http://www.lenz-elektronik.de/digitalplus-abc.php

De Lenz eigen decoders schijnen naar ik lees niet goed te werken maar de Zimo MX decoder lijn schijnt dit heel goed uit te voeren. Zelf heb ik geen ervaring met ABC van Lenz.

Al blijft dit een ongecontroleerde oplossing, het behoeft geen computer.

Andere optie is een Raspberry pi3 met een touchscreen met een programma als RocRail of iTrain. Je kan daarop een centrale en een OC32 aansluiten. Met deze basis besturing kan je het zo beveiligd en mooi maken als je zelf wilt.

Groetjes

Plaats reactie