Aansluiten Testovaal

Vragen over de....
Nspoor

Aansluiten Testovaal

Ongelezen bericht door Nspoor » 31 jan 2018, 22:06

Ik heb een vraag over de aansluiting van mijn testovaal. Het zal waarschijnlijk " simpel " zijn, maar ik kom er niet verder mee ... :) Nou, daar gaan we..

Ik maak gebruik van Peco 55 rails. Allereerst even een toelichting omtrent de kleuren :)

- Blauw, hier zit de stroomvoorziening, gekoppeld aan de multimaus.

🙄 De problemen ; 🙄

1. Zodra ik met een trein, de groene wissel oprijdt, richting opstelsporen, krijg ik kortsluiting.

2. Ik heb ten alle tijde maar stroom op 1 vd 2 licht oranje sporen. Afhankelijk van de stand van de wissels.

3. De donker oranje sporen, krijgen helemaal geen stroomtoevoer, ongeacht de stand vd wissels.

🤔🤗 Wat heb ik al geprobeerd. 🤔🤗

* Ik heb al geprobeerd om meerdere stroompunten te creëren, echter gaat hier meteen het " overload lampje " op de multimaus branden. Ik gebruik gewoon de standaard origineel stroomvoorziening van de multimaus.

Wie kan mij verder helpen, aangezien ik dit probleem met mijn eerdere testovaal van Fleischmann Piccolo rail, niet heb gehad.

Alvast dank!

Afbeelding

Nspoor

Re: Aansluiten Testovaal

Ongelezen bericht door Nspoor » 02 feb 2018, 13:53

Vraagstuk beantwoord !

De ponstukken van de peco 55 wissels zijn reeds gepolariseerd, echter dienen de puntstukken ook geïsoleerd te worden. Daarnaast moet dan meer stroomvoorziening komen, dmv. na een wissel, daar het railstuk te voorzien van stroom :)

Plaats reactie