Stroomdoorvoerende koppeling Peho

Marcel Vonk

Stroomdoorvoerende koppeling Peho

Ongelezen bericht door Marcel Vonk » 18 nov 2017, 15:43

Hallo, ik heb een stroomdoorvoerende koppeling van Peho, en daar wil mijn verlichting mee doorvoeren naar een volgend rijtuig.Waar moet ik deze draden op aansluiten. Op de led strips of sluit ik deze aan op de VVP welke ik in een ruituig heb ingebouwd.

DTS
Beheerder

Re: Stroomdoorvoerende koppeling Peho

Ongelezen bericht door DTS » 19 nov 2017, 22:36

Hoi,

Die sluit je aan op hetgeen je wilt doorvoeren. En dat is in dit geval de voeding van de VVP, meestal in combinatie met de railspanning zodat alle assen van de trein de verlichting kunnen voorzien van stroom.

het is niet dat de koppelingen een feature hebben ofzo, je mag het beschouwen als een draadje die onderbroken is door een magneet. En dat dan dubbel :)

Groetjes

richardvdijk

Ongelezen bericht door richardvdijk » 08 aug 2019, 21:21

dus eigenlijk heb je een 4 polige nodig in plaats van een 2 polige.

DTS
Beheerder

Ongelezen bericht door DTS » 09 aug 2019, 00:48

Als het past is dat beter, anders gewoon de twee polige. Je voert dan alleen de verlichting door, met de vier polige kan je ook de railspanning doorvoeren.

Groetjes

Bram

Ongelezen bericht door Bram » 28 nov 2019, 15:34

Beste Martin,
ik heb een aantal wagons met draaistellen zoals getekend. Ik wil de koppeling door Peho-stroomvoerende koppelingen vervangen. Zie bijgaande foto van het draaistel. Let maar niet op het bijgetekende aantekeningen in de foto van het draaistel.

Afbeelding

Is dat mogelijk?. Ik heb gezien dat de 'nek' van de Peho-koppeling te breed is voor de koppelingsschacht. De schacht moet dus op de een of andere manier vervangen worden. Weet je ergens een handleiding voor dat vervangen en welk materiaal zou ik nodig hebben? Het lijkt niet eenvoudig te gaan.

Een andere oplossing zou zijn om in de balg van het personenrijtuig een stekkerverbinding te verbergen. Is dat een idee?

Groet

DTS
Beheerder

Ongelezen bericht door DTS » 28 nov 2019, 18:04

Ik denk dat hier niet zo een adapter voor is helaas.

Groetjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Bram

Ongelezen bericht door Bram » 28 nov 2019, 18:40

Bedankt Martin!

Plaats reactie