Route starten

Vragen omtrent iTrain
DickeVriend

Route starten

Ongelezen bericht door DickeVriend » 20 okt 2019, 21:53

Hallo allemaal,

Ik ben me wezenloos aan het zoeken hoe ik een route kan starten als een trein (in dit geval alle treinen) langs/door het blok rijdt waar de route moet starten. De route loopt slechts door een deel van de baan. Er zijn trouwens meerdere routes die ik wil benoemen. Ik zou me voor kunnen stellen dat dit moet met acties, maar hoe?? En moet de trein dan ook de melding krijgen dat de route weer gestopt is?
Kan iemand me op het juiste spoor zetten?
Daarvoor mijn grote dank

DTS
Beheerder

Re: Route starten

Ongelezen bericht door DTS » 20 okt 2019, 22:22

Hoi,

Ja dat doe je met acties. Maar wil je een knop om alle routes te starts en of stoppen? Of wil je een blok als trigger hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Gast

Ongelezen bericht door Gast » 21 okt 2019, 11:54

Martin,

Het liefst wil ik voor beide de oplossing. Maar vooralsnog wil ik een trigger door een blok.
Dus een route is bijvoorbeeld blok 54 (start route) > blok 53 > en naar blok 12 (laatste blok in route). En die route MOET gereden worden.
De tweede route gaat van blok 25 (start route) > blok 53 > blok 55 > blok 58 (laatste blok in route). Ook deze route MOET gereden worden.
De derde ( en voorlopig laatste) route gaat van blok 33 (start route) naar blok 53 > blok 55 > blok 1 (voorkeur) of blok 12. Blok 1 en 12 zijn laatste blok in route.

Concreet is dus de vraag: hoe start ik de route getriggerd door een trein en hoe stop ik de route.

Kan ik een actie maken om alle routes te starten en gaat dit goed als alle routes gemeenschappelijke blokken bevatten?

Laatste opmerking: deze 3 routes worden door ALLE treinen gereden.

Bij voorbaat: hartstikke bedankt voor je reacties.
Groet,
Dick

Gast

Ongelezen bericht door Gast » 21 okt 2019, 11:56

Martin,

Het liefst wil ik voor beide de oplossing. Maar vooralsnog wil ik een trigger door een blok.
Dus een route is bijvoorbeeld blok 54 (start route) > blok 53 > en naar blok 12 (laatste blok in route). En die route MOET gereden worden.
De tweede route gaat van blok 25 (start route) > blok 53 > blok 55 > blok 58 (laatste blok in route). Ook deze route MOET gereden worden.
De derde ( en voorlopig laatste) route gaat van blok 33 (start route) naar blok 53 > blok 55 > blok 1 (voorkeur) of blok 12. Blok 1 en 12 zijn laatste blok in route.

Concreet is dus de vraag: hoe start ik de route getriggerd door een trein en hoe stop ik de route.

Kan ik een actie maken om alle routes te starten en gaat dit goed als alle routes gemeenschappelijke blokken bevatten?

Laatste opmerking: deze 3 routes worden door ALLE treinen gereden.

Bij voorbaat: hartstikke bedankt voor je reacties.
Groet,
Dick

DTS
Beheerder

Ongelezen bericht door DTS » 21 okt 2019, 12:18

Maak een actie aan, voorwaarde het blok, en de status waarin de actie getriggert moet worden.

Bij uitvoering kies je treinfunctie en geef je als functie aan start route bij de actuele trein.

Om alles te starten teken je in het schakelbord een actie, voorwaarde laat je leeg en bij uitvoering kies je systeem. Daaruit kan je kiezen voor start of stop alles.

Groetjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Plaats reactie