Instellen startadres Terugmelder

Vragen over de producten van
captainc

Instellen startadres Terugmelder

Ongelezen bericht door captainc » 20 nov 2019, 21:18

Goedendag,

Ik ben een baan aan het aanleggen met Marklin Crails, 3 Digikeijs DR4088LN-GND terugmeldmodules, een Uhlenbrock IB-COM en iTrain. Ik ben op het punt dat alle rails ligt, via een stervorm voedingen aangelegd, rails geïsoleerd en aangesloten op terugmeldmodules en heb ik trafo, centrale en computer aangesloten. Ik gebruik Loconet. Ik beschik ook over een SPROG-II en een Uhlenbrock Daisy2.

Hoe stel ik het beginadres van een terugmeldmodule in? De Digikeijs documentatie gaat er van uit dat je een Digikeijs centrale gebruikt. Door op een knop te drukken komt de module in de programmeermode, maar waarmee programmeer ik de module?

Ik ga er van uit dat om de drie beginadressen in te stellen, ik telkens maar één module met Common connection "C" / Gemeinsamer Anschuss „C“ moet aansluiten, zodat maar één module meedoet. Pas als alle drie zijn ingesteld, kan ik alle drie aangesloten houden.

Maar met wat stel ik een begin adres in? De utilities van Uhlenbrock? De Daisy2?

Groet,

Clemens

DTS
Beheerder

Re: Instellen startadres Terugmelder

Ongelezen bericht door DTS » 20 nov 2019, 21:40

Hoi,

Je kan gewoon de mthode uit de handleiding aanhouden. Alleen in plaats van een Intellibox bedien je de programmering met je Daisy handregelaar.

Druk op de knop, de led gaat sneller knipperen.
Schakel het wisselnummer wat staat voor het eerste melderadres, de led gaat nog sneller knipperen
Schakel het wisselnummer wat staat voor het aantal melders op die module, de led gaat weer normaal knipperen.

Als je klaar bent open je in iTrain de terugmeldmonitor en kijk je of die alle melderadressen weergeeft.

Succes.

Plaats reactie