Na ijken stopt loc op baan niet correct op positie

Vragen omtrent iTrain
Iparra

Na ijken stopt loc op baan niet correct op positie

Ongelezen bericht door Iparra » 21 nov 2019, 22:21

Hoi Martin,

Heb een raar geval bij de hand, misschien weet jij hiervan de oorzaak. Heb al mijn locs met behulp van jouw tutorial geijkt en verder ingeregeld wat betreft de reactievertraging. Alle locs stoppen op de baan keurig op de gewenste posities, behalve een loc die ik onlangs heb aangeschaft en aangepast.

Het betreft een Minitrix BR 216, volgens mij uit het jaar kruik, deze heb ik voorzien van een Zimo decoder MX 617 en de lampjes vervangen door LED's.

Op het aparte ijk en inregelspoor stopt de loc na inregelen keurig op de correcte positie, hierbij staat de reactievertraging ingesteld op 470 ms, spoor bestaat uit een centraal meetstuk van (1 lengte Fleischmann rail) 222 mm en aan iedere kant 3 stuks rail ieder dus 666 mm lang met stopposities -10 cm.

Als ik nu de loc op de baan laat rijden naar een blok waar hij moet stoppen rijdt hij opeens overal zo'n 8 à 9 cm te ver, om dit te corrigeren moet ik de reactievertraging meer dan verdubbelen naar zo'n 1000 ms. Baan en ijkspoor zitten op dezelfde voeding middels stroomdetectie. Zet ik hem daarna weer op het ijkspoor dan stopt hij daar weer ongeveer 8 à 9 cm te vroeg.

Hamvraag is dus, waar komt dit verschil in rijgedrag opeens vandaan, terwijl de andere locs dit gedrag niet vertonen en keurig op positie stoppen zowel op het ijkspoor als op de baan.
Groet Guus

Dwarsliggers houden het spoor recht.

DTS
Beheerder

Re: Na ijken stopt loc op baan niet correct op positie

Ongelezen bericht door DTS » 21 nov 2019, 22:54

Zijn alle locs op hetzelfde spoor geijkt en ingeregeld?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Iparra

Ongelezen bericht door Iparra » 21 nov 2019, 23:17

Alle locs zijn op hetzelfde spoor geijkt en ingeregeld.
Groet Guus

Dwarsliggers houden het spoor recht.

DTS
Beheerder

Ongelezen bericht door DTS » 22 nov 2019, 00:00

Dat is vreemd, dat ligt dan echt aan de loc ben ik bang van.

Kan het zo niet verklaren eigenlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Plaats reactie