Met HPP4 Schaduwstation aansturen

Vragen over de relaisprint HPP4
vrijbuiter55

Met HPP4 Schaduwstation aansturen

Ongelezen bericht door vrijbuiter55 » 29 jun 2020, 21:25

Hoi Martin.

Ik rij met N spoor en Kato rail.
Ik heb een schaduwstation waar ik de sporen bijna 4,5 m lang kan maken, 4 sporen in beide richtingen, drie lagen boven elkaar, dus 24 sporen.
Ik ga rijden met treinen van ongeveer 1½ meter. Dus eigenlijk zonde om die rij lengte niet optimaal te benutten.
Als ik de opstel-sporen nu 1,75 m maak en daartussen 0,5m of iets meer, een niet gedetecteerde sectie welke aan beide railstaven geisoleerd is aan beide zijden. Dan is er maar maximaal 1 sectie van elke HPP4 actief.
Kan ik dan 2 HPP4 relais-schakelingen in het verlengde zetten ? Zo ja, dan kan ik op deze manieren 48 sporen realiseren.
Dus zie het dan als spoor 1 tm 4 naast elkaar en daar achter 5 tm 8 ook naast elkaar.
Dan krijg je dus spoor 1 komt vrij, trein van spoor 5 gaat via niet gedetecteerde sectie naar spoor 1 en spoor 5 loopt weer vol.
Spoor 2 komt vrij en trein van spoor 6 gaat naar 2, spoor 6 loopt weer vol etc. etc.
Als spoor 8 weer vol is, gaat alles weer opnieuw vanaf spoor 1.
Voor de in- en uit-rijmelder van de sporen, is een lengte van 30cm voldoende ??

mvg,
vrijbuiter55

DTS
Beheerder

Re: Met HPP4 Schaduwstation aansturen

Ongelezen bericht door DTS » 29 jun 2020, 22:28

Hoi,

Sorry maar ik kan niet veel met je uitleg, voor jou klinkt het heel logisch. Voor mij niet echt, mail me anders even een schets.

Welk systeem rij je?
Wat wil je bewerkstelligen met de relais?

Groetjes

Plaats reactie